čtvrtek 17. července 2014

Kondicionér vs. Maska - Je to jedno?

Zdravím Vás při čtvrtečním odpoledni,

před chvilkou jsem si myla vlasy a dosala jsem nápad napsat článek o správném mytí vlasů.
Předpokládám, že šampon používáme všichni, a tak bych se ráda zaměřila na stále řešený problém, zda používat kondicionér nebo masku.

Proč tohle píšu? Protože jsem byla z těch, které si myslely, že maska vlasy více vyživuje a trefila jsem se. Maska opravdu vyživuje více, ale má to háček. Vesele jsem si maskovala vlasy, ale jelikož je mám hodně jemné, brzo jsem zjistila, že je mám megavysušené, lámavé a prostě fuj.

V té době jsem měla na hlavě hodně hustý melír a používala na něj silver šampon, tuto skutečnost jsem pak kompenzovala právě maskami na vlasy. Hrozný stav své kštice jsem dávala za vinu právě melíru a silver šamponu.

Pak bylo jen šup šup, melír nahradila hnědá barva a šla jsem pod nůžky. Ale ani poté se stav mých vlasů nezlepšil. Řekla jsem si, že vlasy maskami moc rozmazluju a že samy se snažit vůbec nemusí. Nahradila jsem tedy masku (kterou jsem používala při každém mytí) kondicionérem a dnes už mám pokoj...

Zanedlouho jsem zjistila, že moje úvaha sice správná nebyla, ale s řešením jsem se trefila. Později jsem jen zjistila proč.

 Jako první přichází na řadu šampon, který vlas umyje, ale také ho otevře, je tedy potřeba ho zavřít.

Následně přichází na řadu maska, která, jak jsem si správně myslela, vlas vyživí více než kondicionér, ale vlas nezavře. Vlas, který není uzavřený, je pak snadněji zničitelný, proto je potřeba ho uzavřít.

Tady přichází na řadu kondicionér, který je potřeba použít i po masce (samozřejmě můžete masku vynechat). Když se ke mně dostala informace, že i po masce mám použít kondicionér, klepala jsem si na čelo, ale pak jsem si vzpomněla na problémy s vlasy, které jsem měla v době, kdy jsem používala pouze masku. Hydratační kondicionéry kyselou složku, která má schopnost vlas uzavřít, ten je pak mnohem odolnější a méně náchylný k poškození než vlas otevřený.

Masku sice používám...tak 1x do týdne a pak si vlásky hezky zavřu kondicionérem. Od té doby nemusím tak často pod nůžky. Těm, které měly to štěstí a mají hrubší vlasy, zřejmě používání samotné masky vadit nemusí, ale my jemnovlásky si musíme dávat pozor. 

Závěr? Kondicionér už nikdy nevynechám.

2 komentáře:

  1. To som nevedela, že po maske je potrebný znovu kondicionér, ja som to robila tak, že prv šampón, potom kondicionér a následne maska alebo opačne, prv kondicionér, tak šampón a potom maska. Tvoj tip určite skúsim.
    Bianka

    OdpovědětVymazat
  2. Také to dělám kvůli objemu, aby nebyly vlasy maskou zatížené. Masky otevřou vlas a jsou tak lépe schopny ho vyživit. Už ho ale nezavřou. Jednu dobu jsem používala jen masku a měla jsem pěkně zničené konečky, tak jsem začala pátrat a vypátrala jsem toto.

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za komentáře :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...